Nu rata ediția de vară Beau Monde Style, din 5 iulie la toate punctele de difuzare a presei!

Cu câteva zile înainte de a preda în tipar ediția pe care o ții acum în mână, am avut norocul de a participa la un seminar ținut de Thandie Newton și Edward Enninful, redactor șef British Vogue, în cadrul Cannes Lions International Festival of Creativity. Cei doi au discutat despre creativitate, diversitate și incluziune, iar Edward a spus un lucru la care mă gândesc și acum în momentele mele de liniște. ”Moda și implicit revistele de modă au această reputație cum că ar fi frivole, futile și superficiale, dar nu este așa. În paginile unei reviste de modă poți găsi interogații corecte ale esteticii corpului uman, un teatru al experimentelor stilistice care se joacă cu noțiuni aproape filosofice de identitate și transformare și contradicții personale și sociale. Moda e, mai mult ca niciodată, o oglindă a societății noastre, un sistem de coduri și un mod de exprimare ce poate schimba comportamente și moduri de gândire.” Discursul său e cu atât mai relevant cu cât în luna mai a acestui an a făcut istorie cu o ediție care și-a propus să spargă barierele tradiționale ale modei (pe copertă au apărut nouă modele, printre care și Halima Aden, care a devenit primul model cu hijab care a apărut pe coperta British Vogue de la lansarea acesteia în 1916).

Recunosc, nu de puține ori mi s-a întâmplat ca cineva să dea ochii peste cap atunci când apăram cu prea multă înflăcărare pasiunea mea pentru modă și pentru revistele glossy. Iar tradiționalul ”contează ce e în interior, nu poleiala de la exterior” mi-a fost servit de multe ori pe post de explicație infailibilă. Știu că moda și paginile lucioase de revistă nu schimbă lumea în moduri esențiale (deși, în ultima perioadă cel puțin, chiar o face, fie în moduri subtile, aproape imperceptibile, fie în moduri evidente), dar lucrurile care i se impută de când lumea nu sunt nici pe departe conforme cu realitatea. Poate nu e ”cool” să-ți recunoști pasiunea pentru modă, dar eu nu am ținut niciodată morțiș să fiu cool. Ba dimpotrivă. Iubesc moda pentru că m-a ajutat să-mi proiectez cu onestitate și originalitate interiorul către exterior, pentru că m-a învățat să-mi iubesc imaginea din oglindă și să-mi accept ciudățeniile care mă fac unică.

Tocmai de aceea am adorat cei 10 ani de experiență în industria glossy românească și cei aproape doi ani la cârma acestei publicații care m-a învățat enorm de multe lucruri și prin care, la rândul meu, sper că am dat mai departe informații prețioase. E ultima ediție de Beau Monde pe care o semnez și o fac cu speranța că, la fel ca în cazul efectului fluturelui, am produs măcar o mică schimbare în universul tău personal, dragul meu cititor. Fie prin editoriale care te-au inspirat să apeși pedala de accelerație stilistică, fie prin texte care te-au inspirat să alegi drumul mai puțin umblat în materie de alegeri vestimentare. Pentru că, vezi tu, e cool să nu fi ”cool” în sensul tradițional al cuvântului. Iar moda, dacă o percepi în felurile corecte, asta te îndeamnă să faci.

Te las cu Dana Rogoz, cu care am mers la mare pentru un editorial de modă foarte French Chic și care a pus pe hârtie un text foarte personal despre lecții de viață și transformări necesare, dar și cu texte interesante în care se simte pulsul inconfundabil al verii, anotimpul meu preferat.

La bună citire!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here