Cea de-a treia ediție a Romanian Fashion Philosophy (RFP), cel mai impresionant eveniment de modă din Europa – așa cum l-a numit fondatorul The Fashion Insider, reputatul critic de modă Marcellous L. Jones – a ajuns la final.

Timp de trei zile, peste 30 de designeri din Italia, Portugalia, Monte Carlo, Grecia și, evident, România, și-au prezentat cele mai noi colecții în probabil cea mai spectaculoasă sală de evenimente din țară – Avenue 48. Evenimentul a fost transmis în direct, în întreaga lume, de către Fashion Channel Italia, partener media internațional al Romanian Fashion Philosophy.

Renumitul creator de modă Cătălin Botezatu a deschis prima zi din ediția primăvară-vară 2018 a Romanian Fashion Philosophy cu colecția Maasai, inspirată din portul triburilor Masai, cu care a interacționat anul trecut, în timpul unei vacanțe pe care a petrecut-o în Zanzibar, Africa.

Prezent pentru prima oară la cel mai exclusivist eveniment de modă din țară, Romanian Fashion Philosophy, Botezatu a mai bifat o premieră: a prezentat și o colecție Viggo by Cătălin Botezatu, dar și o colecție de rochii de seară cu care, în urmă cu doar două săptămâni, impresionase la Paris Fashion Week. “Am adus la Romanian Fashion Philosophy o colecție haute couture, de rochii de seară. O colecție scumpă din toate punctele de vedere. Totul a fost la superlativ și mulțumesc pentru acest lucru organizatorilor și, evident, echipei de make-up coordonată de Mirela Vescan și lui Laurent Tourette și Florin Cova, care au asigurat hair-stylingul acestei colecții”, a declarat  Cătălin Botezatu.

Clara Rotescu, președinte al Federației Române de Design Vestimentar și Accesorii și una dintre cele mai în vogă creatoare din România, a prezentat o colecție spectaculoasă, inspirată de prințesele copilăriei, o călătorie fantastică în lumea poveștilor, țesută cu brocaturi, mătăsuri și danteluri. “Este pentru prima dată când particip, după foarte mult timp, la un eveniment de modă din România. Am adus pe podiumul Romanian Fashion Philosophy colecția spring-summer 2018 cu care am participat la Paris Fashion Week”, a punctat Clara Rotescu.

Sub privirile specialiștilor, a bloggerilor și a pasionaților de modă, Diana Dumitrescu a fost vedeta colecției Confidence creată de designerii de încălțăminte Ionuț Glăvan și George Ștefănescu, fondatorii brandului Mineli. “Colecția are un plus de originalitate și distincție datorită modelelor de încălțăminte pictate manual: ciocate, pantofi și cizme peste genunchi. Acestea spun povestea tuturor femeilor care nu se tem să experimenteze și să iasă din zona de confort, dărâmând orice obstacol sau bariere”, a spus Ionuț Glăvan.

Ambra Design, Ana Maria Cornea și Atelierele ILBAH au completat prima zi de Romanian Fashion Philosophy, colecțiile lor stârnind ropote de aplauze din partea celor peste 500 de pasionați de modă prezenți la Avenue 48. Seara a fost încheiată de designerul grec Dimitris Strepkos – Celebrity Skin, care a prezentat o colecție haute couture dedicată feminității și atenției detaliilor, punând în evidență siluetele modelelor prin tăieturile asimetrice și prin țesăturile prețioase. Vedeta colecției a fost pop-starul Maria Alexandrou, o tânără extrem de sexy care la doar 24 de ani a devenit vedeta televiziunilor din Grecia. “Sunt pentru a doua oară la Romanian Fashion Philosophy și mă bucur că am ocazia să prezint pe podiumul unuia dintre cele bune evenimente de modă din Europa. După ce am participat prima oară aici, am fost chemat la London Fashion Week. Impresionant! Aveți o imagine foarte bună, iar publicul este adorabil”, a declarat designerul grec Dimitris Strepkos.

Cea de-a doua zi de Romanian Fashion Philosophy a fost dedicată în întregime brandurilor din Republica Moldova sub brandul DININIMA pentru Moldova. Organizatorii RFP și Asociația Patronatelor din Industria Ușoară (APIUS) au adus la Bucureși nu mai puțin de 13 branduri, extrem de cunoscute, din Republica Moldova. Vivi Art Boutique, Lia Fia, Cocsinelle, L. Storojuc, Tricon, Ionel, Irina Calancea, Lavielace, O’Blanc, Două Inimi, Fosrtuna Sisters și nu în cele din urmă Di Vero au uimit publicul prezent în număr mare pentru a vedea brandurile fraților noștri de peste Prut.

Participarea la eveniment a fost posibilă cu ajutorul partenerilor strategici MIEPO, Proiectul de Competitivitate al USAID și Guvernul Suediei. “În numele tuturor firmelor prezente vă mulțumesc pentru oportunitate. A fost o adevărată mobilizare de forțe, dar a meritat. Evenimentul este de top, iar noi nu putem decât să ne bucurăm de colaborarea dintre APIUS și Romanian Fashion Philosophy, care a devenit, deja, tradiție”, a ținut să declare Managerul de Proiect al APIUS, Corina Castraveț.

 

Toți oaspeții veniți din Republica Moldova și organizatorii Romanian Fashion Philosophy au fost invitații Ambasadorului Republicii Moldova, Mihai Gribincea, care a organizat un cocktail la Ambasada Moldovei la București înaintea prezentării pe podiumul Romanian Fashion Philosophy.

Cea de-a treia de zi de eveniment a fost un mix de designeri români și străini, plus cireașa de pe tort – invitata de marcă a Romanian Fashion Philosophy – Samanta Russo. Seara a fost deschisă de Victoria Sava care, încă o dată dacă mai era nevoie, a demonstrat că are un cuvânt extrem de greu în moda românească. A urmat un spectacol de culoare dat de brandul italian de costume de baie – Aghe Mare, care a prezentat colecția primăvară-vară 2018.

Venită direct de la Milano Fashion Week, Luiza Ilinca a prezentat Exotic, o colecție vaporoasă, în culori vii. Materialele alese cu grijă și atenția la detalii au transformat brandui Lui by LUIZA, în doar câțiva ani, într-unul de succes pe piața din România și nu numai. “A fost minunat. Organizarea ireproșabilă, publicul călduros… într-un cuvant – perfect”, a precizat Luiza Ilinca.

Născută la Chișinău, însă stabilită de câțiva ani la Monte Carlo, Galyna Pinzari a lăsat Monaco pentru cateva zile pentru a putea fi prezentă la Romanian Fashion Philosophy. Materialele prețioase, dantela fină și croielile inteligente au întregit o colecție cu care Galyna a ridicat publicul în picioare.

Designerul portughez Miguel Duarte a prezentat apoi colecția primăvară-vară 2018 a brandului său, AMontra VIP, o explozie de culoare și materiale atent alese prin care a reușit să evidențieze frumusețea și gingășia femeii. “Sunt un prieten al Romanian Fashion Philosophy. Îmi place Bucureștiul, îmi plac oamenii de aici care sunt calzi și atrași de modă. Mi-am propus ca în 2018, cand voi reveni la următoarea ediție a RFP, să investesc într-un magazin AMontra VIP la București”, a menționat Miguel Duarte.

Răzvan Vâlceanu a dorit să își pună amprenta în universul modei prin colecția Shakti cu al său mesaj “we speak shirts”, o colecție pentru cunoscători, creată cu o inspirație unică și de neegalat dublată de o prezentare atipică, în fiecare moment ieșind câte trei modele pe podium. “Prima mea colecție am lansat-o la Romanian Fashion Philosophy. Era normal să revin tot aici, pentru a-mi lansa cea mai nouă colecție a mea. Totul a fost perfect, mulțumesc organizatorilor”, a spus antreprenorul Răzvan Vâlceanu. “Nu îmi spuneți încă designer, mai am de învățat”, a punctat el.

Ultima prezentare de modă din agenda Romanian Fashion Philosophy SS18 i-a aparținut invitatului special al acestei ediții – creatoarea de modă din Italia, Samanta Russo, care a adus o colecție realizată manual, piesa de rezistență fiind o rochie creată în 1932, adică în anul înființării brandului. O colecție dedicată feminității și atenției detaliilor care fac diferența, o colecție premiată în Italia, Rusia și care a stârnit valuri de aprecieri în întreaga lume. “Este pentru prima oară când vin în România și vreau să vă spun că am rămas impresionată de tot ceea ce am văzut. De aceea, anul viitor voi deschide la București un show-room Samanta Russo. Mulțumesc tuturor, m-am simțit extraordinar, iar organizatorilor le transmit doar atât: deja pregătesc colecția cu care voi veni la ediția din Martie a Romanian Fashion Philosophy. Ciao!”, a declarat Samanta Russo.

La doar un an de la înființare, Romanian Fashion Philosphy s-a impus drept “cel mai bun și exclusivist eveniment de modă din țară” (Cătălin Botezatu), cu “șanse reale să devină unul dintre cele mai impresionante din Europa” (Marcellous L. Jones, The Fashion Insider).

De la o ediție la alta încercăm să ne întrecem limitele, să oferim designerilor și brandurilor o cât mai bună vizibilitate, națională și internațională”, a declarat Ionuț Constantin, fondator Romanian Fashion Philosophy.

“Obiectivele noastre sunt: crearea unui mediu stabil pentru dezvoltarea modei în România, promovarea și stimularea brandurilor românești prin atragerea și educarea publicului pentru produsele Fabricat în România, oferirea de oportunități pentru crearea de noi contacte din mediul de afaceri, promovarea noilor designeri sau a brandurilor străine care doresc să intre pe piața românească, sprijinirea pe termen lung a tinerilor designeri și studenții facultăților de modă și design și, nu în ultimul rând, crearea unui mediu pentru dialogul constructiv cu reprezentanți mass media, buyeri, designeri și reprezentanți ai industriei fashion din întreaga lume”, a punctat Managerul General Cristi Mitrănescu.

Partener principal: FHF Gmbh

Parteneri: Mineli, Londa, Auto Cobălcescu, Lillet, Tinmar, OVN.ro, BeautyOne, Cocoșu Roșu, Joko, Adesgo, Sâmburești, Aqua Carpatica, IQOS, Envie

Parteneri instituționali: APIUS, Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile și Pielărie, Danube Fashion Week

Parteneri media: Beau Monde, Fashion Channel, TVR, Agerpres, Dona Impresa, FashionPR, Fashion Insider, Kiss FM, Dolce Vita Magazine

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here