Este oficial: unele sporturi care înainte erau dedicate exclusiv bărbaților și-au extins acum granițele pe tărâmuri feminine. Îți prezentăm trei tipuri de antrenament, mai agresive, ce-i drept, care sfidează rutina sălii de sport.

De curând am acceptat invitația prietenei mele, Alexandra, de a face cunoștință cu noul ei CD pentru consola Wii, un mix de sporturi care include, printre altele, golf, tenis, box, arte marțiale și fitness. Pentru că singura activitate fizică pe care o practic este mersul pe jos de acasă la birou și invers, după trei runde simțeam cum inima îmi iese dintr-un moment în altul din piept, așa că nu-i de mirare că am fost făcută K.O. în doi timpi și trei mișcări. Aruncându-mă sleită de puteri pe canapea, am realizat că sedentarismul o să mă transforme, puțin câte puțin, într-o „epavă” care așteaptă să fie pur și simplu teleportată către orice destinație, așa că am decis să mă apuc urgent de sport. Și cum boxul pe care l-am practicat timp de douăzeci de minute cu Alexandra nu m-a lăsat rece, ba chiar mi-a plăcut, am început să mă interesez asupra tendințelor privind noile forme de mișcare pentru femei. Și ce am observat din documentarea mea este că tot mai multe dintre noi renunțăm la clasicele ore de fitness pentru antrenamente mai dure, mai agresive și mai masculine. Relatările mele despre cele trei tipuri de antrenament care m-au ajutat să-mi perfecționez silueta le găsești în cele ce urmează.

Boxul, revenire în forță

box antrenamente fitness

Acest sport a fost readus în atenția noastră de câteva dintre cele mai apreciate modele ale momentului: Adriana Lima, Cara Delevingne și Candice Swanepoel au declarat că practică regulat boxul pentru a se menține în formă. Dincolo de agresivitatea mișcărilor, boxul te ajută să obții o formă fizică de invidiat, prin complexitatea tehnicii, și contribuie la modelarea activă a tuturor mușchilor. După o documentare temeinică, mi-am luat inima în dinți și echipamentul de sport și m-am îndreptat către complexul Pescariu Sports & SPA (str. Glodeni nr. 1-3). Iar atunci când am pășit în sala de box am avut impresia că mă așteaptă cel mai important meci din viața mea. „Clasa de box constă în antrenamente specifice acestui sport, cum ar fi săritura la coardă, săritura în cruce, flexiuni, lovitura la sac sau boxul cu partener”, mi-a explicat apoi instructorul Florin Aliuță, fost vicecampion european și fost multiplu campion național la box. Trebuie să recunosc, antrenamentul nu mi s-a părut deloc ușor la început, dar m-am înarmat cu motivație, am trecut peste durerea previzibilă de brațe și am urmat cu sfințenie îndrumările antrenorului. După o sesiune de încălzire, ne-am apucat de treabă: pentru început, am învățat tehnicile specifice, pe care le-am perfecționat mimând lovirea unui adversar, apoi m-am antrenat la sacul de box și cu un partener, real de data aceasta, urmând ca, la final, să am un scurt meci cu antrenorul. Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost că o singură ședință de box poate oferi beneficii reale și pe plan psihic: controlarea emoțiilor, dezvoltarea încrederii în sine sau ameliorarea echilibrului și a reflexelor. Și ce mai este frumos la acest sport este că atunci când este efectuat prin mișcări cardio, adică alternând tehnici de lovire la sac cu pumnii, picioarele, coatele sau genunchii, într-un ritm alert, arderea grăsimilor este mult mai accelerată. „Exercițiile de acest gen au un efect mai durabil asupra metabolismului decât ședințele obișnuite de aerobic, deoarece arderea grăsimilor continuă chiar și după încheierea programului”, explică Joe Fournier, unul dintre cei mai în vogă antrenori din America de Nord.

Piloxing, alegerea vedetelor

piloxing antrenamente fitness

O altă modă hollywoodiană de menținere în formă este Piloxing, un sport ceva mai feminin, care combină tehnici de box și elemente de Pilates, având, pe deasupra, și influențe din balet. Programul a fost dezvoltat de Viveca Jensen, unul dintre cei mai buni instructori de Pilates, dans, aerobic și box din lume. Antrenamentul a atras numeroase celebrități internaționale, printre care Hillary Duff, Amanda Bynes și Robyn, și începe să se facă auzit și la noi în țară. Eu am aflat despre Piloxing chiar de la Cori Grămescu, nutriționist și Master trainer Ultimate Pilates la LadyFit. „Predam Pilates din 2006, dar metoda în sine, care este foarte bună, sigură și stabilă, își găsise limitele și devenise plictisitoare. Îmi doream ceva care să păstreze elementul de siguranță, dar care să fie mult mai dinamic, mai antrenant și mai eficient. Documentându-mă, am aflat despre Piloxing”, mi-a spus aceasta. Cum curiozitatea nu-mi dă niciodată pace, a trebuit să testez pe pielea mea efectele antrenamentului, așa că m-am îndreptat spre complexul LadyFit (str. Bărăției nr. 35), acolo unde Cori predă Piloxing de două ori pe săptămână, lunea și joia. Cursul în sine a reprezentat o adevărată provocare pentru trupul meu, mai ales că mi-am încordat mai toți mușchii, într-o singură oră, de mai multe ori decât o fac, în mod normal, într-o lună. Cheia către un antrenament de nota zece, așa cum aveam să învăț pe parcursul ședinței, o reprezintă menținerea unei posturi cât mai drepte și mai elegante a corpului în timpul exercițiilor. La final, am înțeles ce reprezintă cu adevărat mottoul care stă la baza acestui sport: „Slabă, sexy și puternică”. Slabă se referă la pierderea în greutate, întărirea și tonifierea mușchilor prin mișcările inspirate de balet, partea sexy vizează îmbunătățirea înfățișării și o serie de mișcări de seducție, precum rotiri de șold sau pași de Mambo, iar cea puternică are în vizor elementele de kickboxing, care întăresc corpul prin intermediul tehnicilor de autoapărare. Pe lângă atuurile clare pe care le oferă Piloxing, adică tonifierea musculaturii brațelor, a abdomenului, a picioarelor și a fesierilor, trebuie să-ți mai spun că o singură oră de exerciții aduce cu sine un consum de până la 900 kcal.

Body combat, un exercițiu complet

body combat fitness antrenamente

Unul dintre cele mai complexe antrenamente de cardio, ce mixează diferite stiluri din artele marțiale, cum ar fi karate, ju-jitsu, kickbox, muay thai sau taekwondo se desfășoară la World Class Health Academy Downtown (Calea Victoriei nr. 63-81, în Hotel Radisson Blu), sub îndrumarea Andreei Zaragiu, fostă membră a lotului național de wu-shu și kempo. Numele acestui sport este Body Combat și constituie, mai exact, versiunea neozeelandeză și coregrafiată a kickboxing-ului, fiind dezvoltat de către Les Mills, vechi campion olimpic celebru pentru crearea tuturor cursurilor sale sub controlul Universității de Medicină din Auckland, Noua Zeelandă. Pe lângă agresivitatea și forța care îl caracterizează și care stau la baza artelor marțiale, Body Combat se traduce și printr-o înlănțuire de mișcări de autoapărare pe ritmuri de dans, transformându-se astfel într-un veritabil show gestual. Partea bună este că ora se desfășoară în grup și, prin urmare, nu am avut nicio clipă impresia că „mă lupt” de una singură cu kilogramele în plus. Mai mult, este atât de antrenantă și de amuzantă, încât nici nu simți când trece timpul. Ce trebuie să-ți mai spun este că Body Combat este un sport ludic și, tocmai din acest motiv, două-trei ședințe sunt suficiente pentru a-ți canaliza agresivitatea, pentru a-ți stimula încrederea de sine și pentru a-ți reduce stresul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here