Sunt celebre, au devenit exemple pentru multe femei, iar dietele pe care le-au urmat au făcut deja înconjurul lumii datorită rezultatelor excepționale pe care le-au avut. Noi îți prezentăm cele mai în vogă și mai promițătoare programe alimentare, responsabile pentru siluetele perfecte ale celor mai hot vedete.

Beyoncé

beyonce

Cele 22 de zile

Acum câțiva ani, după nașterea primului copil, starul a început să posteze pe Instagram fotografii care ilustrau meniul său zilnic. Ulterior, Beyoncé a declarat că urmează o dietă vegană de 22 de zile („22-Day Vegan”), construită de nutriționistul Marco Borges și bazată pe principii foarte solide. Iar de la această declarație și până la întregul fenomen care a luat amploare la Hollywood în jurul acestui regim a fost doar un pas.

Ce presupune: Eliminarea tuturor produselor de origine animală din meniul zilnic – ouă, carne sau lactate.

REGULA DE AUR: Trecerea la acest meniu se face treptat și responsabil.

Principii de bază:

– alegerea legumelor în detrimentul mâncărurilor procesate;

– trei mese echilibrate pe zi;

– optarea pentru un meniu compus din 80% carbohidrați, 10% grăsimi și 10% proteine;

– exerciții fizice zilnice de cel puțin 30 de minute;

– consumul a cel puțin doi litri de apă zilnic.

Meniul pe o zi:

beyonce dieta

MIC-DEJUN: budincă de chia cu lapte de migdale, scorţișoară și fructe de pădure;

PRÂNZ: salată de varză roșie, măr verde și seminţe de cânepă cu dressing (tahini, apă, ulei de susan, oţet, sare, piper) alături de o cană cu cuburi de cartof dulce preparat la abur sau copt la cuptor;

GUSTARE: un sfert de cană de hummus preparat din seminţe decorticate de cânepă, alături de legume crude (morcovi, ţelină, frunze de salată, ardei, castravete);

CINĂ: salată de quinoa cu boabe de fasole roșie, castraveţi, ardei, frunze de busuioc și un dressing simplu (ulei de măsline, muștar, chimen, oţet, sare, piper).

Părerea specialiștilor: În 22 de zile ajungem să ne schimbăm obiceiurile alimentare și aceasta este ipoteza pe baza căreia a fost construită dieta. În plus, aceasta este foarte sănătoasă, promite un proces de slăbire armonios și curăță organismul de toxine.

Informații complete: 22daysnutrition.com

Angelina Jolie

angelina jolie

Soluția cerealelor ”antice”

Mamă a șase copii, cu o mulțime de proiecte umanitare în derulare, actrița își alege dietele din considerente nutriționale și estetice. Acesta este principiul pe care a mers Angelina atunci când s-a orientat către un program bazat pe cereale denumite „antice”: adică asupra lor nu s-a intervenit genetic, păstrându-și astfel structura originală, și care au beneficii atât la interior, cât și la exterior. Mai exact, actrița adaugă de fiecare dată în mesele sale extrem de sănătoase semințe de chia, quinoa, mei, hrișcă, știr  sau grâu kamut.

Ce presupune: Înlocuirea alimentelor nesănătoase cu cereale „neprelucrate” genetic.

Regula de aur: Combinarea cerealelor cu toate grupele alimentare în doze echilibrate.

Principii de bază:

– cereale nemodificate genetic în locul mâncărurilor procesate;

– trei mese echilibrate pe zi;

– exerciții fizice zilnice de cel puțin 30 de minute;

– consumul a cel puțin doi litri de apă pe zi;

– meniu compus din 50%carbohidrați și 50% vitamine și substanțe nutritive.

Meniul pe o zi:

angelina jolie dieta

MIC-DEJUN: o porție de mere caramelizate cu semințe de quinoa, scorțisoară și lapte;

GUSTARE: un baton bio din kamut cu alune și susan sau unul cu semințe de chia și coacăze;

PRÂNZ: o porție de mei cu sos de ciuperci, roșii și ardei capia, preparat la tigaie, peste care se adaugă busuioc, oregano și piper;

CINĂ: salată de hrișcă asortată cu legume fierte la abur și morcov, broccoli, ardei gras, ceapă și suc de lămâie.

Părerea specialiștilor: Cerealele „antice” nu sunt procesate și hibridizate, motiv pentru care sunt mult mai nutritive și nu determină alergii alimentare așa cum se poate întâmpla, de exemplu, cu grâul.

Informații complete: todaysdietitian.com

Victoria Beckham

victoria beckham

Dieta alcalină

La începutul anului 2013, fosta Posh Spice posta pe Twitter o fotografie cu o carte de bucate intitulată „Eating the Alkaline Way”, cu caption-ul „Iubesc această carte de rețete”. Vedeta și-a menținut silueta zveltă cu dietă bogată în fructe și legume, reducând astfel consumul de alimente care formează un mediu acid în organism. Obiectivul? Menținerea echilibrului pH-ului organismului la valoarea sa optimă, adică cea cuprinsă între 7,35 și 7,45.

Ce presupune: Consumul de fructe și legume care alcalinizează sângele, adică reduc aciditatea, menținând pH-ul optim al organismului.

Regula de aur: Evitarea alimentelor care produc aciditate și alegerea celor care au o compoziție minerală.

Principii de bază:

– legume rădăcinoase și crucifere, precum și fructe în locul mâncărurilor procesate;

– trei mese echilibrate pe zi;

– exerciții fizice de cel puțin 30 de minute zilnic;

– consumul a cel puțin doi litri de apă pe zi;

– meniu compus din 60-80%alimente care conțin elemente alcaline și 20-40% alimente care au în compoziție elemente acide.

Meniul pe o zi:

victoria beckham dieta

MIC-DEJUN: felii de avocado sau smoothie alcalin din avocado, castravete, roșie și germeni de lucernă pe pâine integrală, stropită cu ulei de măsline, sare, piper;

PRÂNZ: supă de coriandru și avocado cu un dovlecel mic, două tulpini țelină apio, două cești cu frunze de spanac, pătrunjel, două felii de ardei verde, ceapă tocată, un cățel de usturoi, migdale și suc de lămâie;

CINĂ: broccoli cu usturoi, parmezan și ulei de măsline la cuptor.

Părerea specialiștilor: O alimentație săracă în săruri induce deficiențe în structurile țesuturilor, în funcționarea corectă a proceselor metabolice, dar și o mineralizare insuficientă, iar dieta alcalină restabilizează toate acestea.

Informații complete: acidalkalinediet.net

Megan Fox

megan fox

Planul celor cinci factori

Actrița este un fan recunoscut al antrenorului de celebrități Harley Pasternak, cel care a conceput un pro-gram de lifestyle foarte bine pus la punct, „Dieta celor 5 factori” („5-Factor Diet”). Această cifră nu reprezintă doar numărul de substanțe nutritive pe care ar trebui să le conțină fiecare masă, ci un întreg plan alimentar structurat pe parcursul a cinci săptămâni.

Ce presupune: Existența a cinci mese pe zi, trei feluri principale și două gustări, care să se bazeze pe proteine, carbohidrați cu indice glicemic scăzut, grăsimi sănătoase, fibre și băuturi fără zahăr.

Regula de aur: Combinarea dietei cu un program zilnic de câte cinci exerciții fizice care nu vor dura mai mult de cinci minute fiecare.

Principii de bază:

– cinci mese obligatorii pe zi, care conțin nu mai mult de cinci ingrediente sau al căror timp de preparare nu durează mai mult de cinci minute;

– cinci antrenamente pe săptămână;

– includerea în meniu a tuturor grupelor de alimente cu indice glicemic scăzut;

– consumul a cel puțin doi litri de apă pe zi;

– o zi de „trișat” permisă la un interval de șapte zile, care ajută la menținerea motivației pe parcursul dietei.

Meniul pe o zi:

megan fox dieta

MIC-DEJUN: cereale fără zahăr cu cel puțin cinci grame de proteine și cinci grame de fibre per porție, combinate cu fructe proaspete, precum căpșunele sau afinele;

GUSTARE: iaurt degresat sau brânză de vacă săracă în calorii;

PRÂNZ: supă sau salată cu pâine de casă fără drojdie;

GUSTARE: un sandviș cu somon afumat și cremă de brânză slabă;

CINĂ: friptură de pui, curcan sau pește cu garnitură de orez sălbatic, cartofi  dulci, broccoli sau spanac.

Părerea specialiștilor: Regimul dă naștere unui mod de viață sănătos, care încorporează toate categoriile de alimente în proporții similare, iar indicele glicemic scăzut ajută la reglarea cantității de insulină eliberată sau produsă după fiecare masă, deci apetitul și senzația de foame scad.

Informații complete: harleypasternak.com

FOTO: Getty Images, Instagram, PR – Wildfox

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here