În fiecare moment, 50% din femei sunt la dietă și totuși, în ciuda eforturilor noastre, uneori cântarul se încăpățânează să arate aceeași cifră enervantă. Iată care sunt acele lucruri care pun piedică dietei tale și ce ar trebui să schimbi ca să-ți crești șansele de a slăbi.

Nu ești atentă la zahărul ascuns din alimente

Excesul de zahăr este principalul vinovat de acumularea de kilograme în plus. Când consumăm prea mult zahăr, corpul nostru este programat să depoziteze excesul sub formă de celule de grăsime. Dacă eviți suspecții evidenți, precum ciocolata sau prăjiturile, dar îi înlocuiești cu miere sau fructe uscate, nivelul de zahăr din sânge este tot prea ridicat. Adevărul este că zahărul e zahăr, oricât de ”sănătoasă” ar fi forma în care vine. Încearcă să ții un jurnal câteva zile, în care să notezi toate lucrurile pe care le consumi și care conțin zahăr (citește cu atenție lista de ingrediente!) – vei fi surprinsă să vezi cât de mult ingerezi fără să-ți dai seama. Încearcă să renunți gradual la toate produsele ce conțin zahăr, tăind câte unul în fiecare zi.

Nu te miști suficient

Mergem cu mașina, stăm la birou, luăm liftul, dar corpul omenesc a fost făcut să se miște. Dacă faci sport de câteva ori pe săptămână și tot nu vezi rezultate, uită-te cu atenție la ce faci în restul timpului. Antrenamentele tale ar trebui să completeze un stil de viață deja activ. Studiile arată că 80% din persoane nu fac cele 30 de minute de sport moderat recomandate zilnic. Introdu câteva exerciții în rutina ta de zi cu zi: folosește scările, scoate câinele la plimbare, mergi la birou cu bicicleta, dacă poți, sau parchează cât mai departe posibil de birou, ca să fii nevoită să parcurgi o distanță un pic mai mare pe jos. Ar putea să fie exact ceea ce-ți trebuie pentru a-ți pune în mișcare metabolismul.

Nu mesteci mâncarea cum trebuie

Dacă nu-ți dai timp să mesteci încet mâncarea, lucrul ăsta îți poate afecta talia. Micul dejun este adesea înfulecat pe fugă, 60% din persoane consumându-l în mai puțin de cinci minute, iar prânzul este și el mai mereu mâncat pe birou. Despre cină nu mai vorbesc, care are loc în fața televizorului – ceea ce înseamnă că nu te gândești la ceea ce mănânci. În medie, o persoană petrece în jur de 23 de minute mestecând mâncarea – o veste proastă pentru digestie. Stomacul nostru conține hormoni care controlează apetitul și ne spun când suntem sătui, iar mestecatul în tihnă ajută la activarea acestor mecanisme. Propune-ți să mesteci mâncarea mai multă vreme, de exemplu să fii ultima dintre prietenii tăi care termină de mâncat – vei observa că butonul tău intern de stop va fi mult mai eficient.

Consumi prea mult dintr-un aliment sănătos

Probabil că ai eliminat alimentele vădit nesănătoase, dar ești atentă la porțiile alimentelor bune pe care le consumi? Adesea presupunem că, dacă ceva e sănătos, putem să-l consumăm în cantități industrial, dar o porție imensă de nuci, alune și semințe va veni la pachet cu un număr mare de calorii. Și chiar dacă nucile conțin grăsimi esențiale și sunt foarte nutritive, un pumn poate ajunge să conțină până la 500 de calorii.

Nu dormi suficient

E normal să poftești la carbohidrați și zahăr după o noapte nedormită. Când ești extenuată, receptorii din creier care vor recompensă se activează, încurajându-te să te răsplătești cu ceva bun. Lipsa somnului impactează și nivelurile hormonului care reglează apetitul, ceea ce înseamnă că acesta hormonul foamei crește, în vreme ce cel care suprimă apetitul descrește. 63% din persoane recunosc că sunt nemulțumite de cât dorm pe noapte, doar 8% spunând că se trezesc dimineața simțindu-se bine. Ca să te bucuri de un somn bun, fă-ți un program – du-te la culcare și trezește-te zilnic la aceeași oră (chiar și în weekend!). Pune-te în pat cu o oră înainte de ora la care ar trebui să dormi, ca să poți adormi cu ușurință.

Ești prea stresată

Majoritatea dintre noi jonglăm cu prea multe lucruri: joburi, familie, shopping, viață socială… lista pare nesfârșită. Stresul ar trebui să fie un semnal de alarmă temporar, dar viețile noastre ocupate l-au transformat într-o stare permanent. Când ești stresată, corpul eliberează cortizol, care îți inundă corpul cu glucoză și-ți ia grăsimea din locurile sănătoase, precum fund sau șolduri, și o relochează pe abdomen, unde se transformă în grăsime viscerală nesănătoasă care pune presiune pe organele tale interne. Încearcă să introduce activități calmante în rutina ta zilnică, precum yoga sau un hobby. Asigurându-te că te simți bine și fericită îți pui pe roate și regimul de slăbit. Dacă vrei o destresare momentană, mănâncă o banana – potasiul din aceasta îți regulează presiunea arterială.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here