Nu contează dacă vrei să slăbești sau să formezi masă musculară pentru a-ți defini corpul: secretul este să faci sport! Bineînțeles, în funcție de așteptările pe care le ai trebuie să urmezi un sport și un program alimentar complementar, însă secretul este să te pui în mișcare.

Dacă ești în lipsă de idei, ți-am pregătit noi o listă de 10 sporturi din care să-ți alegi măcar unul. Poți experimenta din toate, fie urmărind anumite program pe Youtube sau mergând la cursuri de inițiere. Atâta vreme cât îți vei crea o obișnuită în face sport, corpul tău va suferi transformări pozitive în mod cert.

10 Tenisul este un sport care te antrenează din punct de vedere aerobic. Este vorba de sesiuni relativ scurte în care faci sprinturi, lovești și pivotezi. Este nevoie și de forță pentru a executa loviturile în mod corect și constant, bineînțeles, pe lângă tehnica dobândită în timp… Poate fi practicat însă la aproape orice vârstă și este relativ accesibil în țara noastră pe parcursul sezonului cald.

9 Gimnastica este extrem de folositoare pentru copii, cărora li se stimulează imaginația, capacitatea de rezolva problema, disciplina și puterea de concentrare. Dacă se face profesionist, este ca un fel de armată, doar că pentru fete. Dezavantajul este că sportul nu poate fi început la o vârstă înaintată.

8. Canotajul este un sport ignorat de către multe persoane, în special pentru că se gândesc că nu poate fi practicat decât în condiții dificile. Nu este așa! Sportul are la pachet o tonă de avantaje pentru sănătate și poate fi practicat chiar și în sală, pe aparatele speciale pentru antrenament.

7 Baschetul, pentru că este un sport de echipă, este neglijat de către multe fete. Pe lângă numeroasele beneficii pe care practicantele le au din punct de vedere fizic, jucând baschet se reduce stresul, se dezvoltă încrederea în sine și se îmbunătățește coordonarea. Partea simplă este că se poate juca și în 2 sau 5 și că nu trebuie să ajungi de nivelul celor din NBA ca să te distrezi jucând.

6 Squash este un sport pe care mulți în consideră ca fiind extrem de benefic pentru organismul uman, fapt pentru care popularitatea sa a crescut exponențial în ultimul deceniu. Însă pe lângă faptul că se ard calorii într-un ritm extrem de alert, trebuie să ai mare grijă la echipament și nu face mișcări riscante pentru că riști să te accidentezi.

5 Alergatul este la îndemâna oricui, însă numărul practicantelor nu este pe atât de mare pe cât ne-am dori. Pe lângă faptul că lucrează multe grupe de mușchi și că stimulează creșterea masei osoase, multe dintre fetele care fac jogging spun că au devenit cumva dependente de starea de bine pe care o au în timpul și mai ales după antrenament. Explicația rațională a venit de la cercetători, care au descoperit că în timpul alergatului creierul produce o cantitate semnificativă de endorfine…

4 Înotul este un sport destinat celor care vor să aibă un corp armonios dezvoltat. Nu credeți? Uitați-vă la corpul unei persoane care a practicat mai mulți ani acest sport. Este unul dintre puținele sporturi complete și marele său avantaj este că riscul de accidentare este minim: înotul este folosit în multe programe de recuperare medicală.

3 Voleiul este de asemenea unu sport indicat fetelor care vor să-și dezvolte un corp bine proporționat. În percepția comună, voleiul este un sport mai mult destinat fetelor, așa că sigur îți va veni ca o mănușă. Nu va ridica nimeni sprâncene daca le vei spune că joci volei, în schimb dacă le spui că ești fotbalistă…

2 Ciclismul te întinerește, cel puțin asta susțin oamenii de știință. Poate fi practicat în aer liber în sezonul cald și la sală sau chiar în apartament în sezonul rece. Este la îndemâna oricui, fiind o soluție comodă de a da jos calorii și de a-ți recăpăta buna dispoziție. Poate fi combinat și cu bicicleta eliptică pentru rezultate mai bune!

1 Mersul cu rolele te poate ajuta să arzi peste 600 de calorii pe oră și este util pentru că ajută la definirea mușchilor de la picioare și șolduri. La început poate părea foarte solicitant, însă nu te lăsa descurajată, pentru că vei progresa foarte rapid după primele săptămâni. Tot ce trebuie să faci este să-ți iei precauțiile necesare pentru a evita accidentările și eventual, să cauți un instructor care să te pună pe picioare. Partea bună este că iarna poți schimba rolele cu patine, așa că distracția poate să continue tot anul.

 

 

Sursă: agenția PROMOdesk

Sursă foto: pixabay

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here