Ți se pare că arăți ca și cum ai fi însărcinată în trei luni? Te înțeleg. Umflătura aia pe abdomen nu arată tocmai cum ți-ai ori și nici nu te simți confortabil. Gaze, crampe, lipsă de energie – efectele secundare ale balonării îți taie cheful de orice. Din fericire, sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți recăpăta stomacul plat după care tânjești. Și nu implică renunțarea la carbohidrați sau la ciocolată.

Decorează-ți apa

Apele infuzate sunt trendy, sigur, dar adăugând un condiment sau ierburi aromate paharului tău de apă te poate scăpa de presiunea și crampele din stomac. Mergi pe piper pentru accelerarea digestiei, turmeric pentru detoxifiere sau lămâie și ghimbir pentru a scăpa de greața care vine de obicei la pachet cu balonarea.

Respiră adânc

Te doare burta și-ți faci griji că toată lumea va observa umflătura de sub tricou, așa că te stresezi. Unde crezi că se duce tensiunea aia? În stomac, desigur. E un cerc vicios, dar vorba aia din bătrâni, care spune că stomacul e al doilea creier, nu greșește. Cum nu poți să pleci în miezul zilei de la birou să tragi un pui de somn, câteva respirații adânci, din stomac, te pot scăpa de anxietate. Asigură-te că respire correct punându-ți o palmă sub buric și trăgând aer în piept încet și lent. Dacă stomacul nu ți se ridică și coboară, înseamnă că respirația nu e suficient de adâncă.

Puterea lui 12

Pune telefonul deoparte, închide televizorul și laptopul și mestecă fiecare îmbucătură de 12 ori. Cu cât mesteci mai mult, cu atât amesteci mâncarea cu mai multă salivă, aceasta din urmă conținând amilasă, o enimă digestivă care începe dezmembrarea alimentelor.

Club Tropicana

Fructele și legumele nu sunt recomandate când vine vorba de digestive, cu câteva mici excepții: ananasul, papaya și pepenele galben sunt mașini de de-balonare. Pepenele are proprietăți diuretice, care previn retenția de apă, în vreme ce ananasul și papaya conțin enzime care descompun proteinele grele.

Renunță la batoanele proteice

Multe din acestea sunt derivate din păstăi de soia, ceea ce înseamnă că-ți va fi greu să descompui moleculele de zahăr din acestea (oligozaharidele), molecule care, de cele mai multe ori fermentează, cauzând crampe și gaze.

Coriandrul e crucial

Un studiu publicat în revista Digestive Diseases and Science a descoperit că pacienții cu sindromul colonului iritabil s-au simțit mai bine după ce au introdus coriandru în dietele lor. Asta pentru că respectivul condiment conține un mix de uleiuri care relaxează stomacul hiperactiv.

Mișcă-te

Chiar și 15 minute de mișcare îți va pune intestinele la lucru, așa că fie fugi până la sală sau pur și simplu dai o raită prin parcul din apropiere, făcând câțiva pași te poate ajuta să scapi de balonare. Exercițiile de întindere sau mișcările de yoga te pot ajuta de asemenea.

Ronțăie ciocolată neagră

Încearcă să renunți la laptele de origine animal pentru câteva ore (sau zile, dacă poți), dar nu te priva complet. Cât timp ciocolata ta conține mai mult de 70% cacao, e o alegere bună. Pe lângă faptul că e o sursă grozavă de antioxidanți, microbii din cacao se transformă în compuși anti-inflamatori care te ajută să scapi de balonare.

Bacterii bune

Probioticele sunt cele mai bune prietene ale stomacului tău dacă te lupți regulat cu balonarea. Nu vei observa rezultatele instantaneu, dar hrănindu-ți intestinele cu bacterii care-ți reglează echilibrul hormonal din stomac te poate ajuta pe termen lung.

Dulce și sărat

Alimentele sărate și bogate în grăsimi, pe de altă parte, nu-ți sunt deloc aliați. Până și nucile sănătoase și brânza sunt interzise de către nutriționiști atunci când ai probleme cu stomacul. Dacă, însă, nu reziști, consumă după o gustare bogată în potasiu. Acesta contracarează sodiul din sare, reducând retenția de apă. Pepenele roșu, bananele, mango și roșiile sunt surse serioase de potasiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here