Ai observat vreodată că dietele-minune sau deciziile radicale de a-ți schimba stilul de viață nu funcționează, de cele mai multe ori?

Asta pentru că omul este obișnuit să funcționeze în baza unor obiceiuri adânc înrădăcinate. Ca să ne schimbăm cu adevărat viața, nu trebuie să luăm decizii radicale. Începe cu obiceiul care te supără cel mai mult la propria persoană, ai răbdare și nu încerca să schimbi mai multe lucruri deodată, pentru că demersul va fi sortit eșecului.

Poți aborda însă aceste schimbări ca pe un program în 14 pași, care, odată parcurși, te vor transforma în cu totul altă persoană.

Ziua 1 – Bea mai multă apă

Corpurile noastre au nevoie de apă pentru a funcționa la nivel optim. Pentru că organismul nostru nu este dotat cu un mecanism de stocare a apei, hidratarea zilnică este un proces extrem de important. Asta pentru că apa este un element cheie în majoritatea funcțiilor pe care trebuie să le îndeplinească organismul. Adulții trebuie să bea cel puțin 2 litri de apă pe zi (n.r. sau 8 pahare de 240 de mililitri). Însă această regulă nu este bătută în cuie. Dacă ți-e sete, poți bea mai mult de doi litri pe zi. Dacă organismul tău nu simte nevoia de atât de multe lichide, poți consuma și mai puțină. „Ascultă-ți“ corpul, așadar.

Ziua 2 – Ai grijă la ce alegi să bei

Data viitoare când alegi un suc gândește-te dacă este benefic pentru sănătate. Sucurile cu mult zahăr duc la creșterea în greutate și sunt lipsite de nutrienți esențiali. În cantități mari cauzează carii și pot duce chiar la obezitate. Bea apă sau ceai verde în locul sucurilor, ceaiul verde te protejează împotriva bolilor cardiace, în timp ce cafeaua (n.r. Nu mai mult de patru ceşti pe zi) ține la distanță diabetul de tip 2, arată un studiu al Universității Harvard.

Ziua 3 – Ai grijă la ce alegi să mănânci

Este timpul să te oprești din a mai mânca pe fugă, în mașină sau în fața televizorului și să fii atentă la alimentele pe care le incluzi în dieta zilnică. Trebuie să te întrebi în primul rând dacă mâncarea pe care o alegi îți oferă nutrienții necesari. Apoi, nu mai mânca atunci când apare senzația de sațietate și mestecă de aproximativ 20 de ori înainte să înghiți, pentru a facilita procesul digestiei.

Pentru a vedea care este nutriția sănătoasă pentru tine din punct de vedere genetic, ai la dispoziție de acum aceste teste genetice, care îți arată exact ce alimente trebuie să consumi, în funcție de nevoile organismului tău și de felul în care acesta interacționează cu peste 900 de alimente. Astfel, vei avea o dietă proprie, personalizată și unică.

Ziua 4 – Dormi suficient

Somnul ne influențează aproape toate aspectele legate de sănătate, de la producția de serotonină, la controlul zaharurilor din sânge, imunitate sau starea în care se află inima noastră.

Studiile arată că, în general, un adult are nevoie de aproximativ șapte ore de somn pe noapte. Cu toate acestea, unii oameni pot simți nevoia și de mai mult. Din nou, este vorba despre a te studia cu atenție și a vedea ce îți cere propriul organism. Și încă un lucru important, rezistă tentației de a dormi mai mult decât ai nevoie.

Ziua 5 – Renunță total la junk food

Este greu să rezistăm acestei tentații. Este delicioasă, însă foarte nesănătoasă. Pentru a evita situațiile în care pur și simplu nu te poți abține, nu mai cumpăra junk food. Includem aici chipsurile, ciocolata sau înghețata.

Ziua 6 – Renunță la produsele de tipul „fără grăsimi“

Aceste grăsimi naturale sunt de obicei înlocuite cu îndulcitori sau arome artificiale, pentru a adăuga savoare mâncării. Efectul va fi că vei lua chiar și mai mult în greutate, avertizează medicii.

Ziua 7 – Învață să te iubești

Felicitări, ai ajuns la jumătatea drumului. Este timpul să înveți să te iubești. A-ți schimba modul de viață nu e ușor, iar dacă ai ajuns până aici este o performanță în sine. Așa că azi rezervă o zi doar pentru tine. Fii mândră de realizările tale.

Ziua 8 – Redu cantitatea de zahăr pe care o consumi

Este timpul să reduci consumul de zahăr nu numai din sucurile pe care le bei, dar și din alimentele pe care le consumi. Este o provocare foarte mare, așa că este mai bine să faci acest lucru gradual. Însă este important să treci și peste acest pas, mai ales că există o infinitate de studii care vorbesc despre efectele grave pe care le are zahărul asupra sănătății tale.

Ziua 9 – Adaugă mai multe legume și fructe în alimentație

Știi deja că sunt sănătoase, așa că ce te oprește? Fă o listă chiar azi cu fructele și legumele care îți plac și asigură-te că se găsesc mereu în frigiderul tău. Apoi, găsește modalități prin care să le adaugi fiecărei mese.

Ziua 10 – Fă-ți un obicei din a consuma proteine dimineața

Un mic dejun bogat în proteine te va ajuta să îți controlezi mai bine apetitul pe parcursul zilei, pentru că reduce cantitatea de hormoni ai foamei din organism. Poți încerca să consumi la micul dejun ouă, iaurt grecesc, fructe, carne și cereale. Te vei simți cu siguranță mai bine.

Ziua 11 – Schimbă periuța de dinți

Asociația Americană de Stomatologie recomandă să schimbăm periuța de dinți sau capul periei electrice o dată la trei luni. Acestea sunt pline de bacterii din propria cavitate orală, dar și din baie. Schimbatul regulat al periuței va reduce cantitatea de bacterii la care este expus organismul tău și îți va asigura o igienă orală optimă.

Ziua 12 – Introdu sportul în rutina zilnică

Este timpul pentru mișcare zilnică. Asta înseamnă și antrenamente la o sală de sport, dar și modalități prin care îți poți exersa zilnic mușchii. Iată câteva dintre acestea:

  • Alege întotdeauna scările în detrimentul liftului;
  • Fă 20 de genuflexiuni în fiecare dimineață, după ce ai mers la toaletă;
  • Fă o plimbare în pauza de prânz;
  • Parchează mașina la două intersecții distanță de locul de muncă;
  • Fă în fiecare seara 25 de flotări, 25 de abdomene și 25 de genuflexiuni;
  • Dansează în timp ce gătești sau faci curat.

Ziua 13 – Ia cu tine la serviciu mâncare gătită

Mesele pregătite chiar de tine sunt cea mai ușoară modalitate de a controla ce mănânci. Le poți pregăti din timp și congela, pentru întreaga săptămână. Cumpără o carte de rețete pentru idei de mese pe care le poți face rapid sau urmărește pagini de Facebook dedicate gastronomiei, cum este Tasty, unde vei găsi o mulțime de sfaturi și trucuri.

Ziua 14 – Încearcă să găsești în fiecare zi un lucru pentru care să fii recunoscătoare

Oamenii fericiți nu sunt fericiți pentru că nu au probleme sau pentru că viața nu le așterne greutăți în drum. Oamenii fericiți sunt fericiți pentru că aleg acest lucru. Sunt genul de persoane care văd mereu partea plină a paharului. Găsește așadar în fiecare zi un lucru pentru care să fii recunoscătoare.  

 

Sursa foto: Shutterstock.com

(P) Articol realizat împreună cu My Body Guide

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here