Nu este niciodată ușor să îți lași problemele la locul de muncă sau să uiți de nemulțumirile din viața personală. Iar în zilele în care ai impresia că nimic nu îți merge bine, este ușor să te lași copleșită de gânduri negative și să suferi sub stresul continuu, de care nu reușești să te eliberezi.

Dacă ești în căutare de soluții pentru a te simți din nou bine în pielea ta, iată ce poți face după o zi stresantă sau o săptămână grea:

Baia relaxantă, cel mai simplu remediu anti-stres

La finalul unei zile încărcate, singurul lucru pe care ți-l dorești este să îți faci un duș și să te bagi în pat. Însă o baie relaxantă poate fi exact lucrul de care ai nevoie pentru a scăpa de stres și pentru a nu te mai gândi la ce nu ți-a ieșit bine în ziua respectivă. Cu atât mai mult dacă ai deja acasă o astfel de cabina de dus cu hidromasaj, care contribuie la îmbunătățirea circulației sângelui, îmbunătățirea tonusului, asigură o revigorare rapidă și îți eliberează corpul de stres.

Meditația, calea ușoară spre a-ți elibera mintea

Abia recent beneficiile meditație au început să fie luate serios în considerare. Însă pentru călugării budiști, tainele antice ale meditației nu mai sunt de mult misterioase. Meditația este un efort conștient prin care poți schimba modul în care funcționează mintea ta. În limba pali, cel mai vechi dialect al limbilor indice și al budiștilor, cuvântul folosit pentru meditație este „bhavana”, care în traducere liberă înseamnă „a crește” sau „a se dezvolta”.

Așadar, meditația presupune să adopți o poziție confortabilă, dar corectă, cu spatele drept și genunchii îndoiți sub tine, și să te concentrezi timp de 20-30 de minute doar asupra respirației tale, cu ochii închiși. Secretul este să nu lași niciun alt gând să îți invadeze mintea și să te concentrezi doar asupra posturii și respirației. Multe dintre persoanele care încep să mediteze spun că primele sesiuni sunt cele mai dificile, întrucât nu suntem obișnuiți să stăm în loc atât de mult timp și să nu ne gândim la nimic.

Exercițiile fizice ușoare eliberează tensiunea acumulată în mușchi

La finalul unei zile epuizante, ultimul lucru de care ai chef este să faci sport. Însă câteva exerciții ușoare pot face minuni pentru corpul tău, mai ales dacă ai un job la birou, care presupune să stai pe scaun timp de opt ore pe zi. Yoga este unul dintre cele mai puțin solicitante sporturi, care te ajută să îți întinzi mușchii, să eliberezi tensiunea acumulată între omoplați și pe umeri și să te eliberezi de orice sentiment negativ. Chiar și câteva întinderi ușoare te pot ajuta să îți îmbunătățești circulația periferică și să scapi de senzația de amorțeală care te cuprinde la finalul zilei.

O recompensă culinară îți poate îmbunătăți starea de spirit

După o zi în care nimic nu ți-a ieșit așa cum ți-ai fi dorit, este chiar indicat să te răsfeți cu un fel de mâncare sau o băutură specială. Un desert delicios, de la care te abții de obicei, sau un pahar cu vin îți pot reda instantaneu cheful de viață și buna dispoziție. O prăjitură sau o felie de tort cu ciocolată îți va da o senzație de relaxare și euforie, pentru că ciocolata, în special cea amăruie, ajută la eliberarea în corp a serotoninei, numit și „hormonul fericirii”.

Oricărei persoane i se întâmplă să aibă și zile mai puțin bune, însă secretul este să știi cum să le depășești cu succes, fără să le lași să îți afecteze starea de bine sau stima de sine. Iar dacă încerci aceste tehnici, vei vedea rezultatele imediat și cu siguranță vei reuși să scapi de stresul acumulat.

 

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: wavebreakmedia

(P) Articol realizat împreună cu Romstal

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here