Gabrielle. Așa se numește noul parfum al casei Chanel, care o omagiază pe femeia autentică din spatele hainelor. Un spirit rebel și independent, înainte de era Coco. Iar de astăzi, aroma este disponibilă în magazine.

Nu am fost niciodată atât de curioasă în privința unei lansări olfactive ca acum. Știam câteva detalii despre noua pagină pe care o scrie Chanel în istoria parfumeriei mondiale. Știam că se numește Gabrielle, că va fi extensia olfactică a femeii care a dat naștere puterii și seducției feminine, prin intermediul vestimentației, știam că va constitui noua moștenire uriașă a brandului și că îi va revaloriza, cu siguranță ADN-ul. Și că momentul ales pentru lansare este unul cheie. Nu de alta, dar Gabrielle vine după 15 ani de pauză în portofoliul parfumat, ultima noutate fiind Chance, în 2002 – într-adevăr, de atunci și până acum, am asistat la câteva reinterpretări ale aromelor deja lansate, la versiuni mai puternice sau mai lejere, de la elixir la l’eau.

„Palmaresul” Chanel este ca un monstru – o scriu cu sens conotativ și admirativ și cred că este cea mai bună metaforă pe care o pot folosi. Cei 96 de ani în lumea parfumeriei se traduc prin mai multe sticle emblematice (amintesc numai Nº5, Coco Mademoiselle, Coco Allure, Chance, Bleu de Chanel și linia premium, Les Exclusifs de Chanel) și printr-o poveste aromată care îți prezintă fiecare etapă, fiecare emoție și fiecare împlinire din viața lui Coco. Cumva era clar că noua compoziție va veni să le depășească pe toate celelalte și să troneze impunător peste ele, mai ales că îi încapsulează perfect personalitatea. Iar anul acesta stă sub semnul Gabrielle din toate punctele de vedere. Mai întâi s-a lansat geanta Gabrielle, urmată de o serie de filme online, adunate sub titlul „Gabrielle – A Rebel at Heart”, de o linie de accesorii pentru vara trecută din divizia Chanel Watches & Jeweleries și de aroma despre care urmează să-ți povestesc în rândurile de mai jos.

Chanel

„I have chosen the person who I wanted to be and I am.”

Gabrielle a fost femeia care a refuzat să renunțe să-și accepte soarta, motiv pentru care a făcut tot ceea ce i-a stat în putere pentru a-și dobândi libertatea. A ales să fie diferită și rebelă, iar curajul de care a dat dovadă reprezintă o lecție de feminitate și de sinceritate. Alegerea numelui Gabrielle, pentru a acest parfum, în defavoarea pseudonimului Coco, spune totul: Gabrielle este adevărata încarnare, omul din spatele măreției brandului, iar creatoarea Coco îi datorează totul femeii Gabrielle. Numele său real constituie, de fapt, o formă de autencitate absolută și cea mai bună expresie a sincerității. Astfel, parfumul Gabrielle se adresează femeii care alege să-și urmeze propriul drum în viață, să arate cine este cu adevărat și să se exprime liber, evocând aura sa naturală și o încredere de sine fără margini.

„Everything I do, I do it with passion.”

S-a lucrat extrem de mult la acest parfum, alchimistul Olivier Polge, Createur of Chanel Fragrances din 2012, proiectându-l încă din prima sa zi la casa Chanel. S-a dorit o compoziție care să reflecte total și impecabil spiritul rebel, exuberanța, pasiunea pentru împlinire și sentimentul de libertate care au caracterizat-o pe Gabrielle. Toate aceste atuuri sunt reprezentate de extracte de flori albe – preferatele sale. Așadar, parfumierul a căutat chimia ideală dintre conexiunile olfactive a patru flori solare și abstracte totodată (iasomie, ylang-ylang, tuberoză de Grasse și floare de portocal), care se completează și se construiesc una pe cealaltă. Acest univers alb este accentuat de acorduri de mosc alb și de lemn de santal, pentru a intensifica delicatețea, și de infuzii de mandarină, grepfruit și coacăze, pentru a sublinia mai bine prospețimea aromei. Rezultatul este un parfum multifloral, care se deschide intens și îndrăzneț, ca apoi să se așeze suav, pur și deloc previzibil. Este cel mai floral parfum din portofoliul Chanel de până acum, ceea ce-l face cu adevărat unic și special, dar și parte primordială în povestea de viață a designerului.

Chanel

„Luxury is what you don’t see.”

Designul și ambalajul noului acord olfactiv sunt create de Sylvie Legastelois, care și-a propus să creeze o sticlă total diferită – este un flacon excepțional pentru un parfum excepțional. Sticla nu a fost niciodată atât de fină și de subțire, tocmai de accea îi permite compoziției să radieze la maximă capacitate din orice unghi este privită. De asemenea, partea de jos a sticlei (de obicei, baza este formată un material mai gros și mai curbat) a fost eliminată, iar capacul aromei evocă forma octogonală a Place Vendôme din Paris (de altfel, sursa de inspirație pentru toate capacele parfumurilor Chanel). Eticheta pătrată are aceeași dimensiune cu cea a capacului, fiind colorată într-o nuanță ustompată și rafinată de auriu, așa cum am văzut în materialele folosite în piesele Haute Couture ale casei. Per ansamblu, este modul perfect de a celebra cu adevărat luxul. Iar eu îți mărturisesc că nu am mai ținut niciodată în mână un parfum atât de ușor.

Gabrielle este disponibil începând de azi, 1 septembrie, momentan numai în varianta apă de parfum, iar imaginea este nimeni alta decât actrița Kristen Stewart. Tot de azi, poți urmări și clipul publicitar pe care brandul ni-l pune la dispoziție atât pe Internet, cât și la TV.

Marcând definitoriu filosofia casei și a fondatorului acesteia, clipul promoțional vorbește despre o cursă spre libertate, o luptă nesfârșită împotriva stereotipurilor care tind să captureze și să încarcereze femeile. Este vorba despre bătaia inimii, despre o energie care străbate și depășește toate obstacolele. Este o metaforă a vieții, atât atemporală, cât și actuală, difuzată printr-un parfum solar și luminos, sinonim cu pasiunea, stilul și libertatea.

Foto: Chanel PR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here